Cum se descarcă bateriile auto?
Când materialul activ din plăci nu mai poate susține un curent de descărcare, o baterie „moare”. În mod normal, o baterie de mașină (sau de pornire) „îmbătrânește” pe măsură ce materialul activ al plăcii pozitive se scurge (sau se desprinde) din cauza expansiunii și contracției normale care au loc în timpul ciclurilor de descărcare și încărcare. Acest lucru determină o pierdere a capacității plăcii și un sediment maro, numit nămol sau „noroi”, care se acumulează în partea de jos a carcasei și poate scurtcircuita plăcile unei celule. Acest lucru va ucide bateria de îndată ce apare scurtcircuitul. În climatele calde, alte cauze ale defecțiunii sunt creșterea pozitivă a rețelei, coroziunea metalică a rețelei pozitive, contracția negativă a rețelei, flambajul plăcilor sau pierderea de apă. Descărcările profunde, căldura, vibrațiile, încărcarea rapidă și supraîncărcarea accelerează procesul de „îmbătrânire”. Aproximativ 50% dintre defecțiunile premature ale bateriei auto sunt cauzate de pierderea apei pentru încărcarea normală din cauza lipsei de întreținere, evaporării de la căldura ridicată sub capotă sau supraîncărcării. Creșterea pozitivă a rețelei și încărcarea insuficientă care provoacă sulfatare cauzează, de asemenea, defecțiuni premature.
În mod normal, dacă sunt bine întreținute și încărcate corespunzător, bateriile cu ciclu profund cedează în mod natural din cauza coroziunii pozitive a rețelei care provoacă o conexiune deschisă. Deversarea materialului activ este o cauză suplimentară. Dacă bateria cu ciclu profund este lăsată descărcată pentru o perioadă lungă de timp, pot apărea scurtcircuitații cu dendrite între plăci atunci când bateria este reîncărcată. Puntea de rezistență scăzută din celula scurtată se va încălzi și va fierbe electrolitul din celulă, provocând volume mari de hidrogen și oxigen. De aceea, ventilația și ventilația corespunzătoare sunt atât de importante atunci când se reîncarcă bateriile. Aproximativ 85% din defecțiunile premature ale ciclului profund și ale bateriilor de pornire care nu sunt reîncărcate în mod regulat se datorează unei acumulări de sulfatare. Suflarea este cauzată atunci când starea de încărcare a bateriei scade sub 100% pentru perioade lungi de timp sau sub încărcare. Cristale dure de sulfat de plumb umple turnurile și acoperă plăcile. Reîncărcarea unei baterii sulfatate este ca și cum ai încerca să te speli pe mâini cu mănuși.
Climatul cald și bateriile auto
Într-un climat cald, cel mai dur mediu pentru o baterie, un sondaj Johnson Controls asupra bateriilor neutilizate a arătat că durata medie de viață a bateriei unei mașini a fost de 37 de luni. Într-un studiu separat nord-american realizat de BCI, viața medie a fost de 48 de luni. Într-un studiu realizat de Interstate Batteries, speranța de viață în condiții de căldură extremă a fost de 30 de luni. Dacă bateria mașinii tale are mai mult de trei ani și locuiești într-un climat cald, atunci bateria ta auto trăiește probabil din timpul împrumutat. Pornirea anormal de lentă, mai ales într-o zi friguroasă, este un alt indiciu bun că bateria nu funcționează corect. Ar trebui să fie reîncărcat extern, încărcarea de suprafață îndepărtată și testată la sarcină. Bateriile descărcate apar aproape întotdeauna în momentele cele mai nepotrivite. Poți cheltui cu ușurință costul unei baterii noi sau mai mult pentru o pornire de urgență, remorcare sau călătorie cu taxiul.
Majoritatea bateriilor „defecte”, returnate producătorilor în perioadele de garanție de înlocuire gratuită, sunt bune. Acest lucru sugerează cu tărie că unii vânzători de baterii noi nu știu cum să-și ia timp sau nu reușesc să reîncarce și să testeze corect bateriile auto.